Blog

Komentuje Jaroslav Krajňák, riaditeľ pre neživotné poistenie FinGO.sk:

Škody po povodni či inej živelnej udalosti odporúčam nahlásiť do poisťovne čo najskôr. Ideálne je použiť online formulár dostupný na webovej stránke poisťovne, čo je najrýchlejší spôsob hlásenia poistnej udalosti. Súčasťou hlásenia by mala byť aj fotodokumentácia a zoznam poškodených vecí s uvedením ich veku, rozsahom poškodenia a ceny. V prípade firiem je nutné doložiť aj účtovnú evidenciu poškodeného majetku. 

Aby nahlásenie poistnej udalosti a vyplatenie poistného plnenia prebehlo rýchlo a bez problémov, dôležité je komunikovať s poisťovňou, riadiť sa jej pokynmi a dodať jej všetky vyžiadané a úplné podklady, aby nedošlo k spomaleniu likvidácie. Komunikácia s poisťovňou je dôležitá nielen pri prvotnej obhliadke, ale aj neskôr počas odstraňovania škôd a opráv. Ak to bude potrebné, poisťovňa vykoná aj ďalšie doobhliadky, na základe ktorých likvidátor môže upraviť výšku plnenia. 

Poisťovne sa snažia pri škodových udalostiach vyjsť klientom v ústrety a hľadajú riešenia, ako im pomôcť. Preto je dobré opýtať sa poisťovne aj na asistenčné služby, ktoré majú klienti k dispozícii. Poisťovňa môže pomôcť aj s náhradným ubytovaním či strážením poškodenej nehnuteľnosti. Môže takisto vyplatiť peniaze vopred formou tzv. preddavkového plnenia, aby klienti rýchlejšie začali s upratovacími prácami, opravou zničených vecí a podobne. Ešte pred nahlásením poistnej udalosti do poisťovne sa môžete obrátiť aj na finančného sprostredkovateľa. Môže dohľadať vašu poistnú zmluvu, vysvetlí vám ako postupovať a poradí, na čo všetko nezabudnúť.

10 rád, ako postupovať pri povodni či inej živelnej udalosti

  1. Nahláste škody do poisťovne čo najskôr.
  2. K nahláseniu použite svoje údaje a číslo poistnej zmluvy.
  3. Po nahlásení čakajte na inštrukcie od poisťovne.
  4. Nepodnikajte žiadne kroky k odstráneniu škôd bez predchádzajúcej dokumentácie.
  5. Požiadajte poisťovňu o asistenciu, ak je to potrebné.
  6. Zaistite dôkladnú fotodokumentáciu škôd.
  7. Dodajte poisťovni všetky vyžiadané a úplné podklady.
  8. Komunikujte s poisťovňou počas celého procesu likvidácie škody.
  9. Uistite sa, že máte všetky účtenky a faktúry za zrealizované opravy.
  10. Peniaze od poisťovne očakávajte do 15 dní od ukončenia šetrenia poistnej udalosti. Ak je to nutné, požiadajte o zálohu.
Reklama na magazín Vintage District