Blog

Boris Čellár je hudobník známy prevažne jazzovému publiku. Okrem hudby sa však dlhšie venuje vývoju a výrobe hudobných nástrojov. Jeho WoodPack, drevený štrbinový bubon je už známy, záujem oň prichádza z celého sveta. Bol ocenený tiež cenami za dizajn a práve smer funkčného dizajnu hudobníka zaujal a výsledkom niekoľkomesačnej práce je stôl, ktorý je zároveň hudobným nástrojom. Ako znie? Pozrite si video:

„Tento hudobný stôl nie je prvý, ktorý som urobil, avšak iný je v tom, že je kombináciou slovenského a exotického dreva spolu so živicou. K spolupráci som oslovil Richarda Kabzániho, ktorý sa práci so živicou venuje už dlhšie. Dizajn je jedinečný, no nemenej dôležitá je zvuková stránka tohto diela. Jeho tóny mnohým pripomínajú zvuk džungle, či kvapkanie vody v jaskyni“, približuje svoj zámer Boris Čellár.

Funkčný nábytok v kombinácii s hudobným nástrojom je v našich končinách unikátom. Splní svoj účel pri servírovaní kávy ale vzápätí sa jednoducho premení na prostriedok hudobného vyžitia. Ide o intuitívny nástroj a hranie naň je v skutku jednoduché. Nemá totiž nesprávny tón a tak inšpiruje ku hraniu každého, kto sa odváži.

„Hra na WoodPack je ozaj jednoduchá. Využívate gravitáciu, necháte na stôl dopadať paličky. Ten sa vám odmení nečakaným zvukom, ktorý sa dá popísať len ťažko. Na moje nástroje hrajú ľudia z celého sveta a vždy sa poteším, keď sa na sociálnych sieťach objavujú videá majiteľov s ich nástrojmi. Okrem bežných ľudí sa dostal WoodPack k svetoznámym umelcom a z času na čas sa objaví na hudobných pódiách na celom svete. Z domácich hudobníkov tento nástroj vlastní napr.  Jana Kirschner, Adam Ďurica, Marián Čekovský či Korben Dallas“, hovorí hudobník.

Záhadný stôl vydáva úchvatné zvuky

Zatiaľ Boris nemá v pláne vyrábať zvukový nábytok na pravidelnej báze, jedná sa skôr o výnimku popri výrobe bežných hudobných nástrojov WoodPack. Tieto už reprezentovali slovenský dizajn na rôznych európskych výstavách a podujatiach, doma získal ocenenie produkt roka na prestížnom Design Week Bratislava a tiež bol v najužšom výbere nominácií na Cenu Nadácie Tatra banky či Národnej ceny za dizajn.

Reklama na magazín Vintage District